
Archetype de Gangmaker
Een leuk en zorgeloos leven. Plezier, humor en ontsnappen aan de dagelijkse sleur. De Gangmaker staat voor leven in het moment en er altijd het beste van maken. Ze zijn een zonnestraal in ieders leven.
- Belangrijkste waarde: Plezier
- Belangrijkste drijfveren: plezier, geluk, verbondenheid, positiviteit
- Grootste angsten: verveling, verdriet, eenzaamheid, negativiteit
"You only live once"
De Gangmaker
Mogelijk kleurpalet van de huisstijl van een Gangmaker
Voorbeelden van Gangmaker brands
Happy Socks, M&Ms, Ben & Jerry’s, Nintendo
Denk aan:
Gordon
Ontdek het archetype wat het beste bij jouw brand past!
Wil jij ook meer vanuit jouw brand-archetype gaan werken en ben je benieuwd welke nou het beste bij jouw merk past? Doe dan onze archetypetest en ontdek in slechts 9 vragen welke het is.
Andere archetypes
Naast de Gangmaker zijn er nog 11 andere archetypes, zoals de Gewone Man, de Zorger en de Innovator. We maakten een overzicht van alle andere archetypes en links naar de verdiepende artikelen.

We selecteerden ook nog een aantal artikelen voor je:

Deze 4 bouwstenen vormen de basis van een sterk merk
En ontdek ook hoe het kennen van jouw brand-archetype daarbij kan helpen.

Het belang van persona voor jouw bedrijf
Het belang van persona voor jouw bedrijf Het schrijven van persona is een ontzettend belangrijk onderdeel van branding. Het is een fictieve weergave van je ideale klant met tal van kenmerken. Met een persona komt

Huidige klanten vs. doelgroep. Wat is het verschil?
Weet jij exact wie je doelgroep is en hoe je die kunt bereiken? Nee? Misschien voel je je een beetje betrapt, dat je dat niet precies weet. Of voel je zelfs je wangen een beetje
hey Hallo!
Wij zijn Liesbeth en Iris.
Branding en Brainwork. Mindset en marketing.
Blond en brunette. Introvert en extravert. Ochtendmens en avondmens.
We vinden elkaar in onze purpose. Dat maakt ons ook Yin en Yang, waar onze verschillen versterken elkaar. Zodat wij alles kunnen geven omdat jij kunt floreren in je werk en in je leven. Elke dag.
We inspireren door verhalen te delen. We helpen je te groeien in onze Academy, online en offline. We coachen je om je verhaal te herschrijven. Samen te transformeren.