
Archetype de Gewone Man
Het allerbelangrijkste voor De Gewone Man is erbij horen. Ze houden er niet van om op te vallen. Ze zijn verstandig, kritisch en hebben een down-to-earth mentaliteit. De Gewone Man is positief en zal zich aanpassen aan de groep.
- Belangrijkste waarde: Erbij horen
- Belangrijkste drijfveren: verbinding, eenheid, gelijkheid, kameraadschap, inclusie
- Grootste angsten: exclusie, isolatie, vijandigheid, opvallen
"We zijn allemaal bladeren aan verschillende takken van dezelfde boom"
De Gewone Man
Mogelijk kleurpalet van de huisstijl van De Gewone Man
Voorbeelden van Gewone Man brands:
Hema, Douwe Egberts, IKEA, Radio538
Denk aan:
Rene Froger
Ontdek het archetype wat het beste bij jouw brand past!
Wil jij ook meer vanuit jouw brand-archetype gaan werken en ben je benieuwd welke nou het beste bij jouw merk past? Doe dan onze archetypetest en ontdek in slechts 9 vragen welke het is.
Andere archetypes
Naast de Gewone Man zijn er nog 11 andere archetypes, zoals de Wijze, de Rebel en de Onschuldige. We maakten een overzicht van alle andere archetypes en links naar de verdiepende artikelen.

We selecteerden ook nog een aantal artikelen voor je:

Het belang van persona voor jouw bedrijf
Het belang van persona voor jouw bedrijf Het schrijven van persona is een ontzettend belangrijk onderdeel van branding. Het is een fictieve weergave van je ideale klant met tal van kenmerken. Met een persona komt

Waarom je why en je passie niet hetzelfde zijn
Foto is een still uit onze About-video door Larissa Kaashoek Why, passie, purpose, een rijtje benamingen die te pas en te onpas door elkaar gebruikt worden. Ik heb zelf eigenlijk altijd wat moeite met deze

Deze 4 bouwstenen vormen de basis van een sterk merk
En ontdek ook hoe het kennen van jouw brand-archetype daarbij kan helpen.
hey Hallo!
Wij zijn Liesbeth en Iris.
Branding en Brainwork. Mindset en marketing.
Blond en brunette. Introvert en extravert. Ochtendmens en avondmens.
We vinden elkaar in onze purpose. Dat maakt ons ook Yin en Yang, waar onze verschillen versterken elkaar. Zodat wij alles kunnen geven omdat jij kunt floreren in je werk en in je leven. Elke dag.
We inspireren door verhalen te delen. We helpen je te groeien in onze Academy, online en offline. We coachen je om je verhaal te herschrijven. Samen te transformeren.