
Archetype de Heerser
De heerser heeft behoefte aan structuur en orde. Is de leider van de groep, heeft een heldere visie, is vastberaden en besluitvaardig. Heeft het voor het zeggen. Ze zijn zelfverzekerd, verantwoordelijk en in controle over hun leven. En dat verwachten ze ook van anderen.
- Belangrijkste waarde: Controle
- Belangrijkste drijfveren: macht, status, succes, handhaven van de status quo
- Grootste angsten: zwakte, onbelangrijkheid, falen, armoede
"Power isn't a thing, it's the only thing."
De Heerser
Mogelijk kleurpalet van de huisstijl van De Heerser
Voorbeelden van Heerser brands
Randstad, Albert Heijn, FD, Mercedes-Benz, Microsoft
Denk aan:
Eva Jinek
Ontdek het archetype wat het beste bij jouw brand past!
Wil jij ook meer vanuit jouw brandarchetype gaan werken en ben je benieuwd welke nou het beste bij jouw merk past? Doe dan onze archetypetest en ontdek in slechts 9 vragen welke het is.
Ontdek het archetype wat het beste bij jouw brand past!
Wil jij ook meer vanuit jouw brand-archetype gaan werken en ben je benieuwd welke nou het beste bij jouw merk past? Doe dan onze archetypetest en ontdek in slechts 9 vragen welke het is.
Andere archetypes
Naast de Heerser zijn er nog 11 andere archetypes, zoals de Zorger, de Wijze en de Held. We maakten een overzicht van alle andere archetypes en links naar de verdiepende artikelen.

We selecteerden ook nog een aantal artikelen voor je:

Het belang van persona voor jouw bedrijf
Het belang van persona voor jouw bedrijf Het schrijven van persona is een ontzettend belangrijk onderdeel van branding. Het is een fictieve weergave van je ideale klant met tal van kenmerken. Met een persona komt

Deze 4 bouwstenen vormen de basis van een sterk merk
En ontdek ook hoe het kennen van jouw brand-archetype daarbij kan helpen.

De psychologie van kleur
De kracht van kleur. Verschillende manieren waarop je kleur kunt inzetten voor je merk In deze podcastaflevering leer je meer over de psychologie van kleur. Liesbeth neemt je mee in hoe je ervoor kunt zorgen
hey Hallo!
Wij zijn Liesbeth en Iris.
Branding en Brainwork. Mindset en marketing.
Blond en brunette. Introvert en extravert. Ochtendmens en avondmens.
We vinden elkaar in onze purpose. Dat maakt ons ook Yin en Yang, waar onze verschillen versterken elkaar. Zodat wij alles kunnen geven omdat jij kunt floreren in je werk en in je leven. Elke dag.
We inspireren door verhalen te delen. We helpen je te groeien in onze Academy, online en offline. We coachen je om je verhaal te herschrijven. Samen te transformeren.