
Archetype de Innovator
De Innovator – of Creator – heeft het verlangen iets nieuws en exceptioneels te maken. Iets wat er nog niet was. Het is een initiator van veranderin, De Innovator heeft het nodig zichzelf uit te kunnen drukken en kunnen creëren.
- Belangrijkste waarde: Innovatie
- Belangrijkste drijfveren: creatie, originaliteit, zelf-expressie, visie, voorstellingsvermogen
- Grootste angsten: stagnatie, duplicatie, onverschilligheid, desillusie
"If it can be imagined, it can be created."
De Innovator
Mogelijk kleurpalet van de huisstijl van De Innovator
Voorbeelden van Innovator brands:
Apple, Lego, Adobe, Tony’s Chocolonely, Ace & Tate
Denk aan:
Steve Jobs
Ontdek het archetype wat het beste bij jouw brand past!
Wil jij ook meer vanuit jouw brand-archetype gaan werken en ben je benieuwd welke nou het beste bij jouw merk past? Doe dan onze archetypetest en ontdek in slechts 9 vragen welke het is.
Andere archetypes
Naast de Innovator zijn er nog 11 andere archetypes, zoals de Zorger, de Wijze en de Heerser. We maakten een overzicht van alle andere archetypes en links naar de verdiepende artikelen.

We selecteerden ook nog een aantal artikelen voor je:

Deze 4 bouwstenen vormen de basis van een sterk merk
En ontdek ook hoe het kennen van jouw brand-archetype daarbij kan helpen.

De psychologie van kleur
De kracht van kleur. Verschillende manieren waarop je kleur kunt inzetten voor je merk In deze podcastaflevering leer je meer over de psychologie van kleur. Liesbeth neemt je mee in hoe je ervoor kunt zorgen

Het belang van persona voor jouw bedrijf
Het belang van persona voor jouw bedrijf Het schrijven van persona is een ontzettend belangrijk onderdeel van branding. Het is een fictieve weergave van je ideale klant met tal van kenmerken. Met een persona komt
hey Hallo!
Wij zijn Liesbeth en Iris.
Branding en Brainwork. Mindset en marketing.
Blond en brunette. Introvert en extravert. Ochtendmens en avondmens.
We vinden elkaar in onze purpose. Dat maakt ons ook Yin en Yang, waar onze verschillen versterken elkaar. Zodat wij alles kunnen geven omdat jij kunt floreren in je werk en in je leven. Elke dag.
We inspireren door verhalen te delen. We helpen je te groeien in onze Academy, online en offline. We coachen je om je verhaal te herschrijven. Samen te transformeren.