
Archetype de Rebel
De Rebel heeft een verlangen tot revolutie. Enerzijds omdat de Rebel echt wil bijdragen aan een verbeterde wereld, anderzijds ook vanwege de anarchie die het met zich meebrengt. De Rebel wilt geen regels, is tegendraads en is niet bang voor een strijd.
- Belangrijkste waarde: Revolutie
- Belangrijkste drijfveren: bevrijding, verandering, onafhankelijkheid
- Grootste angsten: dienstbaarheid, overeenstemming, eenheidsworst
'Regels zijn er om verbroken te worden'
De Rebel
Mogelijk kleurpalet van de huisstijl van De Rebel
Voorbeelden van Rebel brands:
Harley-Davidson, Diesel, GoPro
Denk aan:
Tim Hofman
Ontdek het archetype wat het beste bij jouw brand past!
Wil jij ook meer vanuit jouw brand-archetype gaan werken en ben je benieuwd welke nou het beste bij jouw merk past? Doe dan onze archetypetest en ontdek in slechts 9 vragen welke het is.
Andere archetypes
Naast de Rebel zijn er nog 11 andere archetypes, zoals de Onschuldige, de Held en de Innovator. We maakten een overzicht van alle andere archetypes en links naar de verdiepende artikelen.

We selecteerden ook nog een aantal artikelen voor je:

Het belang van persona voor jouw bedrijf
Het belang van persona voor jouw bedrijf Het schrijven van persona is een ontzettend belangrijk onderdeel van branding. Het is een fictieve weergave van je ideale klant met tal van kenmerken. Met een persona komt

De 7 stappen van The Flamingo Way uitgelegd in onze podcast
In oktober lanceerden wij Blooming Stories de Podcast! Iets waar wij al heel lang mee bezig waren, maar het is er nu toch eindelijk van gekomen. Inmiddels staan er al diverse afleveringen online en zijn

Waarom je why en je passie niet hetzelfde zijn
Foto is een still uit onze About-video door Larissa Kaashoek Why, passie, purpose, een rijtje benamingen die te pas en te onpas door elkaar gebruikt worden. Ik heb zelf eigenlijk altijd wat moeite met deze
hey Hallo!
Wij zijn Liesbeth en Iris.
Branding en Brainwork. Mindset en marketing.
Blond en brunette. Introvert en extravert. Ochtendmens en avondmens.
We vinden elkaar in onze purpose. Dat maakt ons ook Yin en Yang, waar onze verschillen versterken elkaar. Zodat wij alles kunnen geven omdat jij kunt floreren in je werk en in je leven. Elke dag.
We inspireren door verhalen te delen. We helpen je te groeien in onze Academy, online en offline. We coachen je om je verhaal te herschrijven. Samen te transformeren.